KørGrønt

Deltag i KørGrønt kursus – Alt andet er helt sort!

Spar penge og skån miljøet

Lær at udnytte brændstoffet optimalt og spar samtidig på CO2 udledningen. M og K’s certificerede instruktører lærer dig hvordan og hvorfor. Du skåner både miljøet og pengepungen.

KørGrønt kurset udbydes i samarbejde med Center for Grøn Transport der ligger under Trafikstyrelsen. Med en kombination af praktiske øvelser og teori fordelt over to gange udfordrer vi dine holdninger og dine evner som økonomisk bilist. Den praktiske del på Ca. 1½ time i bilen efterfulgt af et teorimodul på Ca. 2 timer vil være nok til at du virkelig får syn for sagen.

Efter endt kursus bliver dine resultater indrapporteret til Center for Grøn Transport, og du får et bevis på, at du nu er certificeret KørGrønt bilist. Du er nu klar til at spare masser af CO2 og penge ved blot at ændre dine kørevaner en lille smule.

Kører du eksempelvis 35.000 – 40.000 km om året, svarer den brændstoføkonomiske besparelse til mellem 4.000 og 5.000 kr. pr. år. Samtidig vil du spare mellem 9 ton og 12 ton CO2. Kurset er således sparet hjem på under 4-5 måneder.

Er du en virksomhed som gerne vil have en grøn profil, har du mulighed for at få hele virksomheden certificeret.

For en virksomheds vognpark, som eksempelvis kører 2 mio. kilometer om året, ja så er en besparelse på 15 – 20 % lig med 240.000 til 300.000 kr. og 60 ton til 80 ton CO2 om året. Og som sidegevinst spares der tilmed penge på værksteds regningerne.

På KørGrønt kursus i energi-effektiv køreteknik hos M & K Køreskole, lærer vi dig hvad der skal til, og samtidig giver vi dig baggrunden, samt oplevelsen af selv at kunne.

Hemmeligheden ved Energi-effektiv kørsel er:

• Din kørestil – hvor lidt skal der egentlig til?
  • Bilens tilstand – hvad har betydning for kørslen?
  • Acceleration og hastighed – kan nogle få minutter gøre det?
  • Gearvalg og speederbrug – er det muligt?
  • Din evne til at læse trafikken – kan det læres?

Kurset er specielt udviklet og tilrettelagt af M & K Køreskole. Instruktørerne er erfarne undervisere, som alle har en indgående uddannelse i energi – og miljørigtig kørsel.

Hvem kan deltage?

Alle kan deltage på vore kurser. Der er ingen forudsætninger for at deltage i kurset. Du kører Ca. 30 til 40 kilometer i vores bil på kurset – mere skal der ikke til.

Bilen er udstyret med en speciel forbrugsmåler, der under kurset giver dig mulighed for at se hvor besparelserne opnås.

Har du en køre-computer og en omdrejnings tæller i din bil, så har du efterfølgende større mulighed for at kunne fastholde de besparelser som du opnåede på kurset.

Priser

Normalpris: 1450 kr.
Gruppepris: 1250 kr. (min. 10 personer)

Priserne er inklusive moms.

Gør det til en sport at køre økonomisk og miljørigtigt.

Kursusforløb

Kurset består af et individuelt kørsels forløb på 1½ time hvor vi med en særlig avanceret forbrugsmåler analyserer din kørsel og træner dig i en ny og mere økonomisk kørestil.

Denne praktiske kørsel efterfølges af teoriforløb på 2 timer hvor vi kommer ind på miljømæssige aspekter, bilens teknik og den mest økonomiske kørestil.

Praktisk

• Testkørsel 1: Normal kørsel’ ad fast rute i en bil med forbrugsmåler
  • Analyse: Instruktøren analyserer førerens kørestil
  • Vejledning og øvelse: Instruktøren giver råd og anvisninger til en mere økonomisk kørestil. Føreren prøver den nye kørestil under vejledning af instruktøren.
  • Testkørsel 2: Kørsel ad samme rute som ‘testkørsel 1’ med brug af de nytillærte kundskaber.
  • Råd og resultater: De to kørsler sammenlignes og brændstofforbrug og køretid sammenliges. Instruktøren giver føreren en kopi af resultaterne fra de 2 testkørsler, samt feedback og råd på baggrund af den praktiske kørsel. Føreren får et kørsels hæfte med hjem.

Teoretisk

Teori: En periode efter den praktiske del afholdes et teorikursus. Her følges der bl.a. op på førerens brændstofforbrug siden den praktiske del.
Opfølgning: Motivation og opfølgning i virksomheden sikrer blivende og langsigtede resultater

Kontakt os

Du kan nå os via telefon  eller SMS på 60 22 82 48, eller ved at sende en mail til  info@mogkkoreskole.dk – Du er også meget velkommen til at udfylde vores kontaktformular lige her. Vi glæder os til at høre fra dig!

Hvornår kan jeg starte?

Se vores hold under Holdstart og tilmeld dig ved at bruge formularen på siden.

Har du nogle spørgsmål?

Kom i kontakt med os på kontaktsiden, så vender vi hurtigst muligt tilbage.